18 reaktion på “På löpsedlarna

  1. 1
    Pär Green

    Ett svar till Carlgren på SVD:
    Man ju undra vad AC skall svara!
    Att inte Carlgren har det lärt sig det viktigaste som en  miljöminister MÅSTE kunna: PRATA MED SOLEN!
    Det är solen som bestämmer klimatet på planeten Jorden, inte människorna!

  2. 2
    Jan-Erik S.

    Finns en fördel med AC i kombination med bilen.
    AC kyler bra i bilen när man blir upphettad av ilska när Andreas Carlgren (AC) yttrar sig överhuvudtaget.
    I mina ögon är Andreas C. totalt verklighetsfrånvarande.   

  3. 3
    ALI.K.

    Man ser sportbilar med Eldrift som ett lönsamt projekt att locka rika
    kunder,man tillverkar ett litet antal med exklusiv teknik,den har sin
    egen lilla marknad men som blir lönsam,massmarknaden är inte
    särskillt lönsam nu.
    Men elbilens framtid,får inte så mycken lovord av Collin på AB.
    ALI.K.

  4. 4
    Jan-Erik S.

    ALI.K #3:
    Noterbart är att elbolagen också vurmar för elbilar.
    I Sundsvall har vi minst ett elbolag som gör reklam för elbilar. 
    Självklart…då får de sälja mer el!!!
    Begriper inte att detta inte omnämns i MSM   

  5. 5
    ALI.K.

    Jan-Erik.S#
    Självklart,se bara dessa reklamstumpar i tv,med laddstolpar för
    sportbilar i reklamen,klart att det är lönsamt,miljö med sport-
    bilar är ett bra argument,det bättrar på samvetet av de som har pengar.
    ALI.K.

  6. 6
    ALI.K.

    Eftersom miljövänner är en dold marknad,som tidigare inte hade
    något alternativ,så räknar biltillverkare att locka de som kunder,
    därmed ökar man sin marknad för fordon,miljövänner har haft en
    negativ inställning till den vanliga bilen med bränsledrift typ bensin.
    En ny marknad växer fram till de tidigare negativt inställda till bilismen.
    ALI.K.

  7. 7
    L

    Andreas Carlgren blir historia när Hatt väljs till ny Centerledare i höst.

  8. 8
    Inge

    Lite OT
    I uppdrag granskning om Hallandsåsen var det inressant att följa politikernas resonemang. Bygget hade från början beräknts till att kosta 1 miljard. När de körde fast i jyttjan kan man tycka att de först borde ha insett svårigheterna. Man lade till en summa i taget och då kunde man ju inte stoppa för den skull. Alla minns Rockagill och giftspridningen. Nu beräknas bygget vara klart 2015 och sammanlagt kosta 10 miljarder!! Och har på köpet kommit med på en lista över världens dyraste byggprojekt i förhållande till budget. Olika politiker har haft ansvaret men Hans Rosengren mest, och han menade bara att det skulle blivit ett himla liv om de stoppat projektet. Undrar det med facit i hand??? Dessutom visar det sig att bandelen kommer att få liten betydelse eftersom tägen tar andra vägar numera. Tunnlarna har sen också betydligt högre kapacitet än enkelspåret innan och efter tonneln. Håhåjaja…
    Politikernas oförmåga att stanna ett havererat projekt känns igen från klimatsidan fast här är mångdubbelt pengar och prestige som är nedlagda!

  9. 9
    Lena Krantz

    Noterar att när 436 personer har röstat ang om Sverige kan bli fritt från utsläpp till år 2050 står det 70% till Nej sidan och endast 30% på Ja-sidan.

    Kan undra om man egentligen har svarat på frågan om de VILL att Sverige skall vara fritt från utsläpp?

  10. 10
    Holmfrid

    Centerpartiets ambitioner att hela Sverige skall leva går inte ihop med deras miljöambitioner, där drivmedelspriserna skall höjas ytterligare från i dag nästan 15 kr/l.

  11. 11
    Uffeb

    Holmfrid #10

    Centerpartiets ambitioner handlar bara om att få bra inkomster för några toppar i partiet och deras närmaste…

    Skämt åsido så är det nog det som fler och fler politiker strävar efter.

    Men jag kan hålla med om att det görs tydligast i det fd ”Boneförbundet”. Det finns väl snart inte en jordägare/brukare som inte är Moderat.

    Glebygdgrejen är död i Centerpartiet. Dom fiskar röster där det finns flest rösker att fiska.

    Att försöka nå 100% av de 5% som bor i glesbygd har dom gett upp för l,änge sedan. Att försöka få några få procent av övriga 95% att tycka att ”glesbygden” är en tillgång har dom också gett upp.

    Nu har det under några år mest handlat om att alla ska starta egna företag och klara sig själva. 

    Det kan fungera där det finns kunder. Men i glesbygder är det långt mellan kunderna.

    När det gäller skatt på bilåkning så är Centerpartiet helt ute och cyklar. Cykla i en tätort är väl OK, men att cykla i glesbygd tar liksom lite längre tid för att nå allt det man kan behöva om man bor i en storstad.

    Centerpartiet menar nog att glesbygden ska frigöras för turism utan störande inslag av vanliga människor med hus, TV, bil och trädgård.

    Servicen för turisterna får väl turistentreprenörerna stå för själva.
    Blir det alltför tomt på arbetskraft så kan dom flyga in snabbutbildade från Senegal, eller andra länder med pigga och intelligenta ungd0omar.

    Ungefär som när Samres lägger ut resetjänsten för främst våra gamla till klipska ungdomar i Afrika som nyss lärt sig svenska och aldrig sett en tant med rollator i en snödriva.

  12. 16
    Lars Jonsson

    Konstaterar att Hatt i dagens DN i sitt punktprogram inte använder ordet klimat (dock utsläpp och miljö) en enda gång, finns det hopp?

  13. 17
    L

    Lasse J, jag har hört Hatt nämna klimatfrågan tidigare, men jag har vissa förhoppningar att hon som ny partiledare kommer att sätta sig in i frågan. Utan de låsningar som de flesta partiledare har idag, kan hon lättare välja en mer realistisk syn. Hennes två konkurrenter om partiledarposten tror jag inte mycket på, inte ens som vice partiledare…

Kommentarer inaktiverade.