Klimatförändring i reklamens värld

Det är inte bara i media som temperaturen har stigit. Världens reklammakare verkar också slåss om vem som kan producera den bästa global-warming-annonsen. Nedan ser ni ett litet urval av mina personliga favoriter. Tipsa mig gärna om andra. ;)

WWF leder förstås ligan.

Mer från WWF.

Ännu ett praktexempel på bra reklam från Världsnaturfonden.

En icke helt okänd klädfabrikant tolkar Global Warming på detta vis.

Ännu en finstämd annons, den här gången från The Jakarta Post.

På tal om issmältning.

Snön försvinner också.

Och allt är naturligtvis koldioxidens fel.

Dela detta inlägg

4 reaktion på “Klimatförändring i reklamens värld

  1. 1
    L

    WWF har uppenbarligen för mycket pengar och i Aspen verkar dom ha för mycket av det vita. Speciellt på reklambyrån som varnar för snöbrist och i nästa andetag säger att förra året var det rekordmycket..?

  2. 2
    Christopher E

    Jordklot på grillspett, hundratals meter högre hav, groteska mutationer osv…

    …och allt detta för några tiondelars höjning av temperaturen…?

    ”Stop Climate Change” – efter att den pågått sådär 4,5 miljarder år… ingen liten målsättning för aktivisterna.

    Om jag vore AGW-alarmist skulle jag undra vilka vänner jag gett mig i lag med.

  3. 3
    Skeptikern

    Reklammakarna är verkligen digniteter inom klimatforskningen. Jag utgår från att de har full koll på atmosfärens sammansättning och visar upp en opartisk bild av hur klimatet förändras.

  4. 4
    Peter

    Börja samla redan nu! Den här typen av affischer kommer att vara kult om 20 år, sånt där man skrattar åt men ändå är coolt att ha på väggen..

Kommentarer inaktiverade.